Föreningens historia
T-lilla BF som det ofta förkortas bildades 13:e april 1913 och har sedan dess varit en aktiv förening på många områden.

Antalet medlemmar är i dagsläget cirka 75 styck. Upptagningsområdet för våra biodlare är i huvudsak Tomelilla, Simrishamn och Ystads kommuner samt grannkommuner runt Österlen. Ystad föreningen har under senare år gått samman med Tomelilla.

På slutet av 1980 förvärvade föreningen en mindre fastighet i Tomelillatrakten där vi träffas under sommarhalvåret.

Möjligheten att köpa larver och att få sina drottningar parade är något som gett föreningen sitt välkända rykte, Kjell-Erik Ohlsson (KEO) har varit en eldsjäl i detta sammanhang och är fortfarande aktiv med detta tillsammans med vår avelsklubb. På våra drottningodlingsträffar finns alltid larver till salu för din biodling. Varje år annordnas även ett antal kurser i biodling tillsammans med Medborgarskolan, se mer under Aktuellt/Aktiviteter om du är intresserad.

Föreningens styrelse

OrdförandeJohan Wallin
Vice ordförandeElisabeth Wentzel Hovmöller
SekreterareBo Herou
LedamotMirja Hovmöller
LedamotKjell-Åke Persson
LedamotAnne Louise Kemdal
LedamotElisabeth Knöppel

Kontaktinformation finns under fliken Kontakt!